Tomislav Čizmić: Kako povrniti samoumevno?

2.10.2020

Tomislav Cizmic3

Namenoma bom, novi realnosti primerno, zapisal nekaj zelo starega: spremembe so stalnica. Prav po formalinu je zadišalo ob tej besedni zvezi.

Najverjetneje se človeštvo nikoli doslej ni soočilo s tako globalno, večnivojsko, vseobsegajočo, hkratno socialno, ekonomsko in politično krizo, krizo na področju športa in kulture, s posledicami na osebni, poslovni, državni in globalni ravni. Čutili smo jo vsi, povsod, s posledicami v izrazito kratkem času. Seveda bi bilo v duhu aktualnega časa povsem ustrezno, če bi to zapisal v sedanjiku, še toliko bolj, če bi slednji impliciral tudi prihodnjik.

Prilagajamo se vsi. Vsak dan in povsod iščemo rešitve, ki bi oblažile obstoječe in predvidljive posledice. Seveda vsi razmišljamo o nepredvidljivem. Pri iskanju rešitev, tudi v vsakodnevnem življenju, smo marsikdaj zelo nerodni. Pomislite samo na preprosto rokovanje. Stisk roke, komolec ali pest? Morda samo pogled? Samoumevnega praktično ni, nastaja pa novo, ki nas vedno znova preseneti.

Mnogi so in še poskušajo povzeti vse implikacije, spremembe, ki nam jih je prinesla epidemija. Seveda sam tega niti ne poskušam. Za to bo še čas in to bodo poskušali mnogi drugi.

Prilagajanje spremembam je, kot že rečeno, stalnica. V veliko zadovoljstvo mi je, da smo se v Mercatorju uspeli prilagoditi in da smo zagotovili marsikaj, tudi nemoteno preskrbo, ki je bila do letošnje zgodnje pomladi samoumevna. Nihče ni niti pomislil, da bi recimo s preskrbo lahko imeli težave. Če bi želel strniti vse izkušnje in nauke dosedanjega novega časa, bi izpostavil: pravočasno in odgovorno. Ne samo do 20 tisoč zaposlenih, kupcev, dobaviteljev, ampak tudi do športa, kulture ter pomoči potrebnim. In prav ponosen sem na to, kar nam je v Mercatorju uspelo narediti v tako kratkem času. 

Zmagajo tisti, ki prvi pridejo na cilj. Trenutno cilja še ni na vidiku, skriva se med mnogimi pastmi in presenečenji, meglo in nejasnostmi. Pomaga pa dejstvo, da bomo prispeli na cilj, nekateri s kakšno obvezo več, drugi popolnoma spremenjeni, na poti drugam, k novim ciljem, spet tretji na starih utečenih tirih. In na cilju bomo, ko bo spet veliko stvari preprosto samoumevnih. 

Tomislav Čizmić, predsednik uprave Skupine Mercator