Manager leta 2025 je Enver Šišić

Foto: Perutnina Ptuj
Priznanje Manager leta oziroma Managerka leta podeljujemo od leta 1991 kot najvišje priznanje za vodenje v Sloveniji. Pri izboru komisija pregleda več kot 80 vsebinskih kazalnikov, analizira finančne rezultate zadnjih petih let, zbere 360-stopinjske povratne informacije ter z izbranimi kandidati opravi pogovor o njihovi viziji in strategiji.
Letošnji nagrajenec, Enver Šišić, vodi eno najbolj prepoznavnih skupin v regiji. Pod njegovim vodstvom je Skupina Perutnina Ptuj postala najhitreje rastoča agroživilska skupina v regiji in ena najbolj dobičkonosnih perutninarskih družb v Evropi.
Zato mu z velikim ponosom podeljujemo priznanje Manager leta 2025.
Voditelj, ki iz preizkušenj gradi priložnosti
Na ljubljansko železniško postajo je leta 1992 prispel kot mlad študent. V žepu je imel dvajset nemških mark in številko prijatelja v Sloveniji. Vojna mu je vzela dom, začrtala drugačno prihodnost in a ga naučila: življenje zahteva pogum, prilagodljivost in vztrajnost.
To življenjsko lekcijo je Enver Šišić prenesel tudi v poslovni svet. Danes jo uteleša kot generalni direktor in predsednik kolegija direktorjev Skupine Perutnina Ptuj – največjega slovenskega proizvajalca perutnine in enega od vodilnih živilskih podjetij v jugovzhodni Evropi.
Projekti, ki jih drugi ne želijo
Leta 1998 je začel kot mlad tehnolog. Namesto da bi iskal bližnjice, se je zavestno odločal za najtežje projekte – tiste, ki so jih drugi spregledali, ker so se zdeli prezapleteni ali preveč tvegani. »Le tam, kjer je težko, obstaja možnost za uspeh,« pravi danes.
Počasi, a vztrajno se je vzpenjal po stopnicah: od vodje razvoja, direktorja mesne industrije, izvršnega direktorja proizvodnje do generalnega direktorja. »Potreboval sem dvajset let, da sem prišel do sedanjega položaja. Ves ta čas sem hodil po stopnicah – saj le tako spoznaš ljudi in procese. Če se voziš z dvigalom, ne vidiš, kaj se dogaja med nadstropji.«
Številke, ki potrjujejo zgodbo
Ko je leta 2019 prevzel vodenje skupine, so prihodki znašali 250 milijonov evrov. Pet let pozneje so presegli 532 milijonov. Prodaja se je podvojila, dobiček potrojil. Perutnina Ptuj je danes med najhitreje rastočimi agroživilsko-predelovalnimi podjetji v regiji in hkrati eno najbolj dobičkonosnih perutninarstev v Evropi.
Tri četrtine prodaje ustvarijo na tujih trgih, s povprečno rastjo izvoza več kot 20 % na leto. Vizija je jasna: prihodke zvišati na milijardo evrov. Koraki do tja so že narejeni – s strateškimi naložbami in zaupnim sodelovanjem zaposlenih.
Milijarda kot realen cilj
V zadnjih petih letih so v razvoj vložili več kot 200 milijonov evrov. Vlagali so v širitev proizvodnje, digitalizacijo, avtomatizacijo in trajnostne rešitve. Pred vrati je še 120-milijonska prenova mesne industrije na Ptuju, ki bo odprla 300 novih delovnih mest. Ambicija ni prazna želja, ampak logična posledica načrtnega dela. »Ko govorimo o milijardi prihodkov, to ni samo finančni cilj,« poudarja Šišić, »temveč razvoj regije, nova delovna mesta in ponos ljudi, ki tukaj ustvarjajo.«
Perutnina Ptuj v številkah:
- Več kot 120 let tradicije – podjetje je bilo ustanovljeno že leta 1905.
- 5.165 zaposlenih (leta 2019 jih je bilo 3.677).
- 532 milijonov evrov prihodkov v letu 2024 – cilj je milijarda.
- Dobiček znaša 58,5 mio evrov in je 130 % višji kot leta 2019.
- 75 % izvoza – prisotni na trgih po vsej Evropi.
- 145.671 ton proizvodnje v letu 2024, cilj 200.000 ton do 2027.
- Več kot 200 milijonov evrov naložb v zadnjih petih letih, pred vrati pa je 120-milijonska prenova mesne industrije na Ptuju.
- Ikonična blagovna znamka Poli – skupaj z linijami Poli Kids, Poli Green, Slim&Fit, Poli Pops in Piknik.
- Najvišji standardi – ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, Green Star s tremi zvezdicami.
Ljudje pred bilancami
Toda zgodba presega finance. Enver Šišić je posodobil plačni sistem, odpravil zastarele tarifne lestvice in uvedel pravičnejši model nagrajevanja.
Vzpostavili so platformo PP Izobraževanje in digitalno učilnico, ki zaposlenim omogočata razvoj in notranje premike. »Znanje je danes dostopno vsakomur. Vrednost imajo izkušnje – teh pa ne moreš kupiti ali kopirati,« pravi Šišić.
Ob tem poudarja: »Če motiviraš ljudi, da se počutijo vredne, če enako razmišljaš o ljudeh kot o poslu, potem imaš možnost uspeti.«
Trajnost kot zaveza prihodnosti
Šišića na Perutnino Ptuj povezuje posebno čustvo – »to ni samo moje delovno mesto, je del mojega življenja«. Zato podjetje razvija s spoštovanjem do ljudi, okolja in regije.
Pod njegovim vodstvom je bila Perutnina Ptuj prva v regiji, ki je uvedla rejo brez antibiotikov. Pridružili so se pobudi Better Chicken Commitment za boljše pogoje živali, gradijo pametne hleve, vlagajo v krožno gospodarstvo, zmanjšujejo porabo energije in vode, razvijajo trajnostno embalažo in povečujejo rabo obnovljivih virov energije.
Ustvarjalci trendov
Perutnina Ptuj na trgu ne sledi trendom, temveč jih ustvarja. Njihov najbolj prepoznavni proizvod Poli je bil na SOF 2024 razglašen za Blagovno znamko leta, podjetje pa je prejelo priznanja »Odlično živilsko podjetje« in »Podjetje Podravja«. V zadnjih letih so vpeljali vrsto novosti: Poli Kids, Natur Premium, Slim&Fit, rastlinsko linijo Poli Green, visoko beljakovinske prigrizke Poli Pops, izdelke za žar Piknik in številne rešitve za HoReCa trg.
Podpora kulturi in športu
Perutnina Ptuj je tesno povezana z lokalnim okoljem tudi s sponzorstvi in partnerstvi: podpira Festival Arsana, Kurentovanje, Kolesarski klub Perutnina Ptuj, Ptujski knjižni klub in številne druge projekte, ki bogatijo kulturno in športno življenje regije. To niso le finančne geste, ampak način vračanja skupnosti, ki podjetju daje korenine. »Ko podpiraš kulturo, šport in tradicijo, vlagaš v ljudi – v njihovo energijo, veselje in ustvarjalnost. In to se vrača tudi podjetju,« pravi Šišić.
Voditelj, ki drži besedo
»Najpomembnejše je, da kar obljubiš, tudi uresničiš,« pravi Šišić. Voditeljstvo zanj pomeni integriteto, doslednost in zgled. Uči s svojim ravnanjem – z odgovornostjo, natančnostjo in visoko delovno etiko.
Lastnik mu popolnoma zaupa. »V vseh teh letih me je poklical le enkrat,« pove z nasmehom. Tudi to je dokaz, da rezultati govorijo sami zase.
Moč osebne zgodbe
Ko omenja sodelavce iz Haloških hribov, ki v podjetju delajo že več kot štiri desetletja, se v njegovem glasu začuti ponos. »To ni le delovno okolje. To je družina. To je skupnost.«
Največja moč njegovega vodenja pa je osebna zaveza: »Ne želim, da bi me pomnili po številu investicij ali novih izdelkov, ampak po tem, kako sem izboljšal življenja sodelavcev in njihovih družin.«
Lahko sklenemo, da je Enver Šišić manager, ki združuje osebno integriteto, poslovno odličnost in človečnost. Dokazuje, da resnični voditelji ne gradijo le podjetij, temveč ustvarjajo prihodnost – skupaj z ljudmi in za ljudi.
V komisiji za izbor letošnjega prejemnika priznanja Manager leta so bili: predsednik komisije Aleksander Zalaznik, Tomaž Berločnik, Boštjan Gorjup, Petra Juvančič, Tjaša Kolenc Filipčič, Medeja Lončar, Aleša Mižigoj in Sabina Sobočan.