Sabina Gros: Naj zmaga najboljša ideja

15.12.2022

Foto Andraz Kobe 151

Vodenje družinskega podjetja sem prevzela po principu »zagazi v blato in potem kupuj škornje«. V podjetje sem prišla iz javne uprave, s popolnoma drugega področja, poleg tega sem bila krepko najmlajša v ekipi. Pred mano je (bila) dolga pot učenja. Zavedala sem se tega, da imajo sodelavci neprimerljivo več znanja in izkušenj. Na začetku sem njihovo znanje le vsrkavala, vse njihove ideje so se mi zdele neverjetne. Sčasoma sem spoznavala okolje, industrijo in posel in tako sem se vedno večkrat zalotila pri razmišljanju, »eh, tale predlog je pa kar nekaj, moj je neprimerno boljši«.

Lansko leto smo se s sodelavcema udeležili akademije vodenja in najbolj sem si zapomnila predavateljičino izjavo »naj zmaga najboljša ideja, ni pomembno, čigava je«. Njena izjava mi je dala misliti in ugotovila sem, da sem se na začetku tega veliko bolj držala, kot danes.

Ravno pred kratkim sem se lotila branja najboljše poslovne knjiga leta 2022, »Premisli še enkrat«, avtorja Adama Granta, ki mi je le potrdila, kako prav je imela predavateljica. Avtor  nas popelje skozi različne stiuacije in nas poziva k ponovnemu razmisleku, predvem pa k spremembi načina komunikacije.  Kot vodje smo prepričani, da smo mi tisti, ki vemo največ in imamo najboljše ideje, kar še zdaleč ni res. Še težje je, če si okrog sebe ustvarimo takšno ekipo, ki prevzame vlogo »politika« in nam govorijo samo tisto, kar nam je všeč, tistega, kar nam ne bi bilo, pa nam niti ne povedo. To nas hitro privede to t.i. cikla pretirane prepričanosti,  kjer prostora za dvom ni, je le ponos, prepričanje in potrditev naših tez.

Takšnemu načinu razmišljanja ne uidejo niti znanstveniki, hitro se prelevijo v tožilca, ki zbira argumente proti nasprotni tezi in iščejo dokaze, ki potrdijo njihovo hipotezo. Umska moč namreč ne jamči umske gibčnosti.

Poskusite se upreti potrditveni pristranskosti. Ne izražajte le dvomov o argumentih in prepričanju drugih, ampak podvomite tudi v svoje trditve in argumente. V določenih trenutkih je seveda odločnost in zmožnost zagovarjati svoje stališče ključnega pomena, vendar menim, da sta odprtost in radovednost pri vodenju podjetja še toliko bolj dragoceni.

Naj zmaga najboljša ideja, četudi ni vaša.

Sabina Gros, direktorica skupine BPT, finalistka za priznanje Mlada managerka 2022