Nabavni managerski indeks (PMI) že deseti mesec pod mejo 50 točk. Kakšni so razlogi?

26.2.2024

trade 2328525 1281
Foto: Pixabay

Če je še januarja vrednost proizvodnega nabavnega managerskega indeksa znašala 49,5 točke, je februarja padla na 43,3 točke. Poglejmo ključne razloge za padec nabavnega indeksa in z njim upadanje gospodarskih aktivnosti v predelovalni dejavnosti in preverimo, kako se giba nabavni managerski indeks v drugih državah.

Ključni razlogi za padec indeksa so:

  • zmanjšanje števila zaposlenih
  • padec novih naročil
  • padec proizvodnih aktivnosti in
  • nižanje nabavnih cen.

Kaj se z nabavnim indeksom godi v drugih državah?

Številke v evroobmočju kažejo nadaljnje upadanje gospodarskih aktivnosti, in sicer brez očitnih znakov konkretnega okrevanja, pri čemer storitveni sektor ohranja razmeroma bolj stabilen položaj v primerjavi s proizvodnim sektorjem.

Nemški PMI je že dvajseti mesec zapored pod mejo 50 točk, analitiki na podlagi vseh podatkov pa še vedno pričakujejo in napovedujejo slabe napovedi za nemško gospodarstvo, ki mu grozi recesija.

Ameriški proizvodni PMI je po sedmih mesecih, ko je bil pod vrednostjo 50 točk, že drugi mesec nad njo in znaša 51,5 točke, ameriška podjetja pa poročajo o pospeševanju rasti in hkratnem ohlajanju inflacijskih pritiskov.

Japonski PMI se je ustavil na vrednosti indeksa 45,4 točke in analitiki že poročajo, da se je Japonska znašla v fazi recesije (poleg Velike Britanije).

Gibanje proizvodnih indeksov PMI torej kaže, da se gospodarstvo v EU in na Japonskem še vedno ohlaja, v Nemčiji celo z zelo velikim poslabšanjem in padcem indeksa, vse to pa bo imelo velik vpliv na gibanje slovenskega PMI v prihodnjih mesecih.

Vir: Združenje nabavnikov Slovenije, februar 2024