Samo Javornik: Srednja pot je pot do uspeha

13.6.2021

Samo Javornik2
Samo Javornik, direktor družbe Regia Group

"Včasih se sprašujem, kako je možno, da nekatere uspešne mednarodne korporacije, kot npr. Amazon, Microsoft, nekoč Apple ..., doživljajo takšen razcvet, če njihovi direktorji veljajo za precej zoprne ljudi. Nekako ne gre v kontekst novodobnega managementa, ki temelji predvsem na vzpostavljanju netoksičnih, kreativnih in navdihujočih odnosov ter klime v podjetju, mar ne? Odgovor je poznal že Buda: srednja pot.

"Pa dobro," boste rekli: "G.. Javornik …, ne nas hecat! To zna vsak!" Pa res zna vsak? Pomislite. Živite srednjo pot? Nimam službe – izgorevam v službi. Premalo odnosa s partnerjem – odvisnost od odnosa. Sem zdrav – zdravje me muči. Ležim na kavču – pretekel sem 50 kilometov. Stradam – prenažiram se. Abstiniram – popivam. Ne jem sladkarij – požrem celo čokolado. Ni tako enostavno s to srednjo potjo, mar ne? Velja tudi za management.

Biti dober manager pomeni biti dober pripovedovalec zgodb, ki jih podjetje živi in ustvarja. Če želimo, da nam sodelavci pomagajo stesati nepotopljivo barčico, jih moramo navdušiti za potovanje. Če jim bomo morili samo z ISO standardi, se nam bo barčica ob prvem pišu potopila. Potrebno je oboje – torej, srednja pot.

Lepilo, ki ekipo dejansko drži skupaj, so sanje. Imeti sanje pa ni dovolj. Treba jih je znati tudi uresničiti. Kakšna je torej prihodnost managementa? Če želimo odgovoriti na to, si postavimo zelo preprosto vprašanje. Kakšnega vodjo bi si želeli? Managerja, ki ima vizijo, ki je empatičen ob strahovih, težavah in dilemah zaposlenih. Človeka, ki je hkrati sanjač, a z nogami na tleh, ki vodi s svojim vzgledom, ki navdihuje svoje sodelavce, a jim hkrati postavlja okvir delovanja, ja, tudi ISO standarde. Človeka, ki vključuje v razmišljanje in odločanje, pa se vseeno odloči, ko je čas za to. Človeka, ki zaposlene izzove, da se dokažejo, a je vedno na razpolago za pomoč, če se zalomi. Človeka, ki se ne bo igral igric in ki ne bo manipuliral. Ja, tudi človeka, ki se ne bo bal uspehov zaposlenih. Ena sama srednja pot.

Ali z vsem tem zahtevamo preveč? Ja. Zato je podjetij, ki niso sive miške, tako malo. Ob tem pa nikoli ne smemo pozabiti, da je management 10 odstotkov priučenega in 90 odstotkov prirojenega. Moderni management se bo nesluteno razvijal, a to razmerje bo ostalo enako."

Samo Javornik, direktor družbe Regia Group