Luigi Fuzio: Novi »ACTitude« za trajnostno rast

5.9.2025

Luigi intessa2
»Attitude«, oziroma odnos ali drža je tista nevidna sila, ki daje organizaciji konkurenčnost, odpornost in nenazadnje trajnost. Zato tudi v naši bančni skupini vse več pozornosti namenjamo korporativni kulturi, vrednotam in drži zaposlenih.
Foto: osebni arhiv

Uspeh sleherne organizacije danes ni več merjen zgolj v ustvarjanju dobička, ampak v ustvarjanju vrednosti na dolgi rok. Jasna vizija, prilagodljivost, neprestane inovacije in predvsem kultura, ki postavlja v središče ljudi, so ključni dejavniki uspeha. Kot je opozoril oče sodobnega managementa Peter Drucker, »Kultura poje strategijo že za zajtrk«, kar pomeni, da brez skupne in pozitivne drže tudi najbolj dovršeni načrti nimajo možnosti za uspeh.

»Attitude«, oziroma odnos ali drža je tista nevidna sila, ki daje organizaciji konkurenčnost, odpornost in nenazadnje trajnost. Zato tudi v naši bančni skupini vse več pozornosti namenjamo korporativni kulturi, vrednotam in drži zaposlenih. V Intesa Sanpaolo Bank Slovenija smo klasično pojmovanje drže ali odnosa oziroma »attitude« nadgradili in mu dodali ACT. ACT kot gibanje, dejanje, pobuda in nastal je »ACTitude«.

A kot Ambicija, kot gonilo za pogled onkraj danega. Veliki dosežki se namreč vedno rodijo iz velikih ambicij. Ambicijo prepogosto razumemo narobe in jo enačimo s sebičnostjo, tekmovalnostjo ali željo po moči in nadvladi, vendar za nas je ambicija radovednost, ustvarjalnost, hrepenenje in skupna volja, da skupaj segamo više. Za nas pomeni kolektivno voljo, da si upamo razmišljati izven okvirov, da iščemo hitrejše in pametnejše rešitve ter da ne pristajamo na povprečnost, obenem pa spoštujemo ravnotežje med osebnim in poklicnim življenjem.

C kot Customer, kot stranka in kot partner. Stranke niso le prejemniki storitev, ampak so lahko naši najboljši zavezniki ali najzahtevnejši nasprotniki. Kot je dejal Sam Walton: »Obstaja samo en šef – stranka. In ta lahko odpusti vse v podjetju.« Dolgo je veljalo, da stranka sedi na drugi strani mize – oddaljena in ločena. A v resnici so naše stranke – zunanje in notranje – partnerji na skupni poti. Z njimi soustvarjamo prihodnost. Stranke namreč za nas nikoli niso le prejemniki storitev in številke v sistemu, ampak posamezniki z izzivi, cilji in sanjami. Ko stranke poslušamo in predvsem, ko jih resnično slišimo, dobimo priložnost za gradnjo zaupanja in dolgoročne zvestobe.

Tretji element pa je T – Total Value oziroma skupna vrednost. Celotna, skupna vrednost tako pomeni preseganje individualnih ciljev in osredotočanje na skupni trajnostni uspeh, ki ima vpliv tako na delničarje, deležnike in na družbo kot celoto. Kot nas opominja naša korporativna kultura: »Posel mora ljudem in skupnostim omogočiti bogata in izpolnjujoča življenja … sicer preprosto nima smisla.«

ACTitude presega okvire podjetij. Je koncept, ki bi moral živeti v gospodarstvu in izven njega. Tekmovanje se danes odvija na globalni ravni, kjer noben sistem ne more delovati zaprt vase. Le države, ki so povezane, agilne in podpirajo svoje gospodarstvo, bodo dolgoročno uspešne.

Tudi Slovenija mora zato poleg svojih prednosti – visokotehnološkega izvoza in povezanosti z nemškim in italijanskim gospodarstvom – nasloviti določene izzive, kot so davčni sistem, pomanjkanje usposobljene delovne sile in starajoče se prebivalstvo. Trajnostna rast namreč nikoli ni naključje, temveč vedno posledica prave kulture, jasne drže in usmerjenosti v prihodnost. Predpogoj pa ostaja en sam: kultura trajnostne rasti mora biti vselej prisotna. Brez tega uspeh preprosto ni dosegljiv.

Luigi Fuzio, predsednik uprave banke Intesa Sanpaolo