Medeja Lončar: Nihče nima čarobne palčke, ki bi ga spremenila v dobrega vodjo

6.4.2022

MQ trening z Medejo Loncar1 7
Osrednja gostja današnjega MQ treninga je bila Medeja Lončar, direktorica Siemensa Slovenija, Hrvaška in Srbija.

MQ trening z Medejo Lončar

»Ni treh točk, ki bi definirale dobrega vodjo, in ni čarobne palčke, s katero bi lahko zamahnil in to postal,« je na današnjem MQ treningu v Hiši plesa poudarila Medeja Lončar, direktorica Siemensa Slovenija, Hrvaška in Srbija. V pogovoru z Edito Krajnović je razkrila, da so se v Siemensu prav zaradi zavedanja, da idealnih vodij ni, od statičnega koncepta – 'en model ustreza vsem' – premaknili k dinamičnemu, kjer vodje in timi sami definirajo svoj način vodenja. Pri tem imajo okvir, da morajo skozi vodenje kar najbolje udejanjati Siemensove strateške prioritete – Customer impact, Empowered people, Technology with purpose in Growth mindset.

Prav slednja, razvojna miselnost je tista, ki krasi podpredsednico Združenja Manager: »Vedno sem bila odprta, radovedna, vedno sem gledala en korak naprej, v prihodnost, in vedno sem se bila pripravljena učiti. Če se ne učiš, ne rasteš.« Poudarila je, da v Siemensu ogromno delajo na tehnoloških kompetencah zaposlenih, vse bolj pa tudi na mehkih veščinah, na razvoju posameznikov. Tudi sama ima med KPI-ji določeno število ur digitalnega učenja, ki jih mora opraviti v enem letu.

Čeprav je letošnje leto najkompleksnejše za vodenje – pandemija, trajnostni izzivi, inflacija, izzivi v dobavnih verigah (Siemensova se je v enem letu podaljšala z enega dne na eno leto), vojna in sankcije – Lončarjeva močno verjame, da je vsaka kriza tudi priložnost: »Visokim cenam energije lahko v Siemensu kljubujemo s sistemi za energetsko učinkovitost.« Tudi korupcijska afera v Siemensu pred dvema desetletjema je bila priložnost, da vse nastavijo na novo – in tudi zato je Siemens danes med najbolj odpornimi podjetji, je prepričana Medeja Lončar.

V zadnjih letih se je po njenih besedah zgodil tudi velik premik v komunikaciji, ki je bila prej rezervirana le za ozek krog ljudi, zdaj pa se o vplivu strateških sprememb (e-)pogovarjajo z vsemi zaposlenimi. Dodala je, da si mora vsak manager prislužiti spoštovanje zaposlenih in v to vložiti veliko energije: »Managerji smo zgled, tisti, ki vlečemo voz naprej. Svoje zaposlene moramo opolnomočiti, jim zaupati ter jih spodbujati, da večkrat stopijo izven cone udobja.«

Čeprav Siemens po svetu danes zaposluje 300 tisoč ljudi in naredi 23 patentov na dan, gre za garažno podjetje, start-up, ki ima za sabo 175 let bogate tradicije, je njegovo zgodbo trajnostne rasti predstavila Polona Wallas, vodja korporativnega komuniciranja. Kot vodilno trajnostno podjetje v industriji na svetu so se zavezali k ogljični nevtralnosti do leta 2030 in da bodo imeli do leta 2025 30 odstotkov žensk na vodilnih položajih.

Elma Buljko, vodja področja Ljudje in organizacija v Siemensu, je ob tem dodala, da bodo v obdobju hitrih sprememb in naraščajoče kompleksnosti zmagovalci tisti, ki se bodo učili hitreje od hitrosti sprememb in hitreje kot njihova konkurenca. Prav zato mora učenje postati naš vsakdan, je izpostavila in dodala Siemensovo mantro: »If our people grow, Siemens grows.« Ob tem je še poudarila, da je vsak sam odgovoren za svoj razvoj: »Vaš mentor, vodja vas lahko le usmerja.« Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager, je ob tem dodala, da je prav obdobje po zadnji gospodarsko-finančni krizi in vse spremembe, ki so se do danes zgodile, dokaz, da se moramo učiti, saj se bomo le tako znali ustrezno prilagajati.

Ob koncu MQ treninga sta Darija Aleksić iz Katedre za management in organizacijo na Ekonomski fakulteti v Ljubljani ter Monika Lapanja, direktorica CPOEF, udeležence vodili skozi pripravo akcijskega načrta za osebno rast.

Darija Aleksić je s številkami tudi pokazala, kako pomembno je vlaganje v zaposlene in njihovo izobraževanje:
- 94 odstotkov zaposlenih bi v podjetju ostalo dlje, če bi to vlagalo v njihov karierni razvoj;
- 40 odstotkov zaposlenih, ki imajo slabe možnosti za usposabljanje, bo podjetje zapustilo že v prvem letu;
- priložnosti za učenje in razvoj so drugi najpomembnejši dejavnik pri zavzetosti zaposlenih.

Monika Lapanja je ob koncu poudarila, da raziskava World Economic Foruma kaže, da bo do leta 2025 kar 50 odstotkov zaposlenih potrebovalo nove veščine. »V svoj razvoj pa morate vložiti čas. Čas je osnovni pogoj, če želite najprej spremeniti in razvijati sebe in nato svet.«