Managerski kongres 2019: Na morebitno gospodarsko krizo smo v Sloveniji bolje pripravljeni

26.9.2019
MK2

Slovensko gospodarstvo je bolje pripravljeno na morebitno novo gospodarsko krizo, kot je bilo pred prejšnjo, so izpostavili managerji na tradicionalnem Managerskem kongresu v Portorožu, kjer se jih je zbralo rekordnih 450. Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola, je prejel priznanje za managerja leta 2019, družba AMZS pa priznanje Vključi.Vse 2019.

Predsednik Združenja Manager Aleksander Zalaznik je pred začetkom kongresa poudaril, da smo v Sloveniji bolje pripravljeni na morebitno novo krizo, kot smo bili pred prejšnjo, saj imamo boljšo, bolj odporno strukturo gospodarstva, predvsem pa zato, ker ima vse več podjetij ambicijo, da postanejo najboljša. To ambicijo je treba spodbuditi tudi zdaj, ko se konjunktura umirja in je vse več negotovosti v mednarodnem okolju, je dodal. »V tekmi z najboljšimi bodo zmagali tisti, ki bodo v ospredje postavili človeški kapital in ključna trenda, katerima smo priča: digitalizacijo in trajnost. Uspešno gospodarstvo mora biti naloga vseh deležnikov v družbi, saj, kot sem že večkrat poudaril, so uspešna podjetja edina pot do družbene blaginje,« je dejal Zalaznik.

Tudi Združenje Manager je med svojimi člani preverilo, ali zaznavajo gospodarsko ohlajanje: 59 odstotkov anketiranih ni zaznalo upada naročil v 2019, med tistimi, ki so, pa jih je največ, 61 odstotkov, odgovorilo, da je upad do 10-odstoten. Na morebitno krizo so podjetja danes bolje pripravljena kot na prejšnjo, le 15 % jih je izpostavilo, da ne.

Podnebne spremembe zahtevajo spremenjen način poslovanja
Uspešna podjetja vse več poudarjajo tudi trajnostni razvoj, a dejstvo je, da bomo vsi skupaj – gospodarstvo, družba in države – morali ukrepati hitreje, saj nam zmanjkuje časa za tako neaktivno reševanje podnebnih sprememb, pa je poudarila Saša Mrak, izvršna direktorica Združenja Manager: »Napovedi o trajnosti so se s koncem lanskega leta po vseh raziskavah, podnebnih protestih in drugem končala z ugotovitvijo – preostalo nam je 12 let,  da se izognemo nekaterim najbolj uničujočim vplivom podnebnih sprememb. Zaradi teh sprememb morajo dramatično spremeniti način poslovanja tudi podjetja, države pa svoje strateške usmeritve. Dobro pri tem je, da se liderji svetovnih podjetij počasi prebujajo, a po raziskavi globalne raziskave UN Global Compact sicer priznavajo, da lahko trajnost prinese konkurenčno prednost, a jih je le 40 % opazilo rast prihodkov in le 25 % zmanjšanje stroškov.«

Podatki potrjujejo visoko stopnjo zrelosti gospodarstva

In kako je Slovenija pripravljena na negotove čase? »Glede na visoko stabilnost poslovanja slovenskega gospodarstva, nizko zadolženost in kontinuirano odplačevanje posojil menim, da je slovensko gospodarstvo dobro in bolje pripravljeno na morebitno krizo,« pravi Milan Dragić, direktor Bisnode za JV Evropo, ki je kot vodilni evropski ponudnik poslovnih rešitev in analitike opravil analizo gospodarskih kazalnikov v Sloveniji. 

»Glede na trend gibanja nemškega gospodarstva in njegovega ohlajanja – nemški BDP ima v zadnjem kvartalu negativen predznak – lahko pričakujemo spremembe gospodarskega okolja. Z upadom naročil v avtomobilski industriji bo vpliv čutiti tudi v Sloveniji, saj sodijo podjetja v tej dejavnosti med največje izvoznike. Podatki slovenske statistike za zdaj še ne kažejo, da prihaja do odpuščanj pri nas, kar kaže na visoko stopnjo zrelosti pretežnega dela gospodarstva,« ocenjujejo v Bisnodu.

Manager leta 2019 je Tomaž Berločnik

Na današnjem Managerskem kongresu bo priznanje za managerja leta 2019 prejel mag. Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola. Danes največje slovensko podjetje je v osmih letih uspešno preobrazil – tako Petrol ni več le naftni trgovec, ampak družba prihodnosti, ki postavlja nove trende in poslovne modele na področju energetike in trgovine ter razvija pametne rešitve na področju energetike in mobilnosti. Berločnik je korenito preobrazbo podjetja izvedel z opolnomočenjem zaposlenih, ki med njegovimi najmočnejšimi točkami izpostavljajo vizionarstvo in težnjo k napredku, pogum in odprtost ter predanost in vztrajnost. Pri svojem vodenju v ospredje postavlja najboljšo ekipo, s katero snuje pot do ciljev in posledično do izjemnih poslovnih rezultatov.

Leto 2018 je bilo najboljše poslovno leto v zgodovini Petrola. Skupina je imela 5,4 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 20 odstotkov več kot leto prej in kar 92 odstotkov več kot leta 2010. Lani so 50 odstotkov prodaje proizvodov iz nafte ustvarili v Sloveniji, 28 odstotkov na trgih Evropske unije in 22 odstotkov na trgu JV Evrope. V prvem trimesečju 2019 so postavili nov rekord, saj so imeli 1,4 milijarde čistih prihodkov, kar je 19 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

»Vsi cilji morajo biti trajnostno naravnani. Odgovornost je tu najpomembnejša. Odgovorni moramo biti do posameznikov in do okolja. Kot največji moramo to potrjevati s svojimi dejanji, k temu moramo včasih spodbuditi tudi partnerje. Če ne bomo tega počeli, se bo lahko prehod v nizkoogljično družbo vlekel še dolgo,« je izpostavil Berločnik, ki mu je nagrada, ki se sicer podeljuje osebno v veliko čast, čeprav meni, da pripada celi ekipi, vsem zaposlenim.

Prejemnik priznanja Vključi.Vse 2019 je AMZS

Lucija Sajevec pa bo kot direktorica družbe AMZS prevzela priznanje Vključi.Vse, s katerim Sekcija managerk pri Združenju Manager nagrajuje podjetja, ki uravnoteženost in raznolikost postavljajo v osrčje svojega delovanja. Prav raznolikost AMZSopredeljuje kot svojo prednost. Med 400 zaposlenimi je42 odstotkov žensk in 20 odstotkov starejših od 55 let. V vodstveni ekipi oziroma ožjem poslovodstvu je 11 oseb, od tega 55 odstotkov žensk; v širšem poslovodstvu pa je 37 odstotkov žensk, 22 odstotkov mlajših od 40 let in 15 odstotkov starejših od 55 let.

AMZS je v izboru Zlata nit že več let tudi med najboljšimi zaposlovalci – med velikimi podjetji so se v letu 2016 in 2018 uvrstili med tri nominirance za zmagovalca, ob večjem zadovoljstvu in zavzetosti zaposlenih v zadnjih letih pa ustvarjajo tudi vse boljše poslovne rezultate. Čisti prihodki družbe od prodaje so v letu 2018 znašali 24 milijonov evrov – v treh letih so zrastli za 41 odstotkov, število zaposlenih se je v tem času povečalo za 27 odstotkov.

»V zadnjih letih smo imeli veliko gibanje v podjetju, želimo delati na vključenosti in povezljivosti. Imamo zelo pestro množico partnerjev in visoko raznolikost med zaposlenimi. Pestrost nas krepi,« je ob prejemu priznanja povedala Sajevec.