Koronavirus: ukrepi in dobre prakse članov ZM

koronavirus2

Članice in člani Združenja Manager pomagajo, svetujejo in delijo dobre prakse

Solidarno stopimo skupaj

Epidemija koronavirusa močno vpliva na celotno družbo, tudi na gospodarstvo. Posledice bodo dolgoročnejše. Krizne razmere pa so tudi priložnost, da solidarno stopimo skupaj in pomagamo drug drugemu po svojih najboljših močeh. Že ob prvem valu smo pokazali naše sposobnosti optimizacije in fleksibilizacije dela glede na okoliščine - še naprej vas vabimo, da nam posredujete informacije o (brezplačni) pomoči, ki jo lahko ponudite drugim, o vaših izkušnjah, ki bi lahko pomagale drugim, o dobrih praksah prilagajanja, ki jih želite deliti z drugimi managerkami in managerji, sporočite na info@zdruzenje-manager.si. Že vnaprej hvala!

Organizacije, ki se povezujemo v Gospodarskem krogu (Združenje Manager, Gospodarska zbornica Slovenije, SBC – Klub slovenskih podjetnikov, Slovensko-nemška gospodarska zbornica, Britansko-slovenska gospodarska zbornica in AmCham Slovenija), smo Vladi Republike Slovenije že meseca marca ponudile vse znanje, ki ga premoremo slovenski managerji in managerke, podjetnice in podjetniki ter strokovnjaki in strokovnjakinje s področja ekonomije in poslovanja kot pomoč za reševanje slovenskega gospodarstva v času trenutne krize. Več

Svoje sodelovanje nadaljujemo, Združenje Manager pa je v mesecu septembru predstavilo akcijski načrt za višjo rast produktivnosti, ki predstavlja nabor ukrepov na različnih področjih države in družbe, katerih glavni cilj je večja blaginja oziroma nadaljnje izboljševanje življenjskega standarda v Sloveniji. Četudi gre za dolgoročnejši pogled, je po našem mnenju ključen za prihodnost zdrave rasti, ki jo nujno potrebujemo, ko bomo premagali covid-19. Več

Držimo se ukrepov, ki so nujno potrebni za omejevanje širjenja virusa, ter s skupnimi močmi zagotavljajmo kondicijo naših podjetij, da bomo kot družba po teh razmerah izšli močnejši in bolj trajnostni.

Aktualno

Vse na enem mestu: kaj prinaša in kaj podaljšuje PKP 8

Finance.si

3. 2. 2021

Sprejet osmi protikoronski zakonski paket

2. 2. 2021

Predvidoma danes bo sprejet PKP 8

25. 1. 2021

Vlada sprejela 8. protikoronski zakonski paket

Nasveti za soočanje s krizo

S to krizno situacijo se moramo soočati s pogledom, usmerjenim v prihodnost: življenje bo po koronavirusu teklo dalje in tudi od zdajšnjega ravnanja je odvisno, kako hitro se bo celotna družba spet postavila na noge.

Združenje Manager ob nastopu nove vlade 13. marca 2020

BCG: Kaj se lahko naučimo od Kitajske?

V Boston Consulting Group (BCG) so za managerke in managerje pripravili kontrolni seznam ukrepov, ki jih morajo podjetja sprejeti za hitro in uspešno spopadanje s krizo. Ukrepi se nanašajo na področja zaščite zdravja in varnosti zaposlenih, poslovnih aktivnosti in finančne vzdržnosti, vključujejo pa tudi dodatna navodila, kako zagotoviti njihovo uspešno izvajanje.

V Pristopu so pripravili prispevek o kriznem komuniciranju. Takšne okoliščine namreč postavljajo velike zahteve pred managerje in vodje, predvsem pa se je treba zavedati, da to ni samo kriza v gospodarstvu, temveč tudi osebna kriza in stiska ljudi. Tudi v agenciji Mediade so pripravili priročnik, kako učinkovito komunicirati s sodelavci v trenutnih razmerah. Dobro je vedeti, kako v krizi pravilno ukrepati, da jo bomo preživeli, čim bolj zaobšli posledice in iz nje prišli kar se da nepoškodovani.

V svetovalni družbi Kearney so pripravili navodila za krizni odziv v času covid-19 in po njem, predstavljajo pa tudi preizkušena orodja in tehnike, ki jih lahko za lažje izvajanje načrtov hitro uvedete v katerikoli fazi odziva.

Odvetniški družbi Rojs, Peljhan, Prelesnik & partnerji so aprila pripravili pregled najbolj relevantnih pravnih vsebin za poslovanje v času epidemije. Pri tem so se posebej osredotočili na pravna tveganja, ki v teh časih terjajo dodatno pozornost in previdnost. Dokument tako naslavlja pravna vprašanja, ki se marsikateremu managerju pojavljajo pri poslovanju in ki zadevajo sprejete krizne zakone, prvi protiKorona"megazakon", kot tudi področja, ki se jih vlada in državni zbor še do takrat nista dotaknila.

Zagotavljanje likvidnosti je ključna prioriteta managementa v času epidemije. V PwC so pripravili nasveta, kako pripraviti načrt denarnih tokov; v Odvetniški pisarni Jadek & Pensa pregled pravnih možnosti za vzdrževanje likvidnosti; pri Unija Consulting so naslovili računovodski vidik likvidnosti, EOS KSI pa ponuja brezplačno pomoč pri izterjavi zapadlih terjatev.

Trženje

Trženje in marketing: kriza je čas za prilagajanje - zmagujejo najbolj prilagodljivi, ne najmočnejši. Marketing ima priložnost, da zažari. O novih pristopih k trženju in marketingu v prispevkih štirih članov Združenja Manager:

Članice in člani pomagajo

Brezplačni webinarji:

Ali lahko gospodarstvo »zmrzne« brez ogrevanja? Webinar, ki ga je organiziral Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete 18. marca 2020.
Zakaj utegne biti korona kriza hujša od krize v letu 2009. Webinar, ki ga je organizirala Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani 24. marca 2020.
Kako dolgo lahko podjetja »zmrzujejo« ? – Izzivi in ukrepi podjetnikov. Webinar, ki ga je organiziral Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete 25. marca 2020.
Vodstvena avtoriteta v novih okoliščinah. Predavanje Branka Žunca, BMC International.

Facebook Live tedenski pogovori Generali Investments o vplivih trenutnega dogajanja na kapitalske trge:

Odprt dostop do platform, storitev in nasvetov za lažjo organizacijo dela

Pripomočki in nasveti za delo na daljavo

SAP je ponudil paket brezplačnih rešitev, ki bodo pomagale blažiti posledice pandemije covid-19. Po odprtju globalne platforme za povezovanje povpraševanja in ponudbe ter brezplačne uporabe storitve za načrtovanje nujnih potovanj je brezplačno na voljo tudi paleta rešitev za lažje delo od doma in upravljanje uporabniške izkušnje (XM) ter dodatne možnosti za e-učenje. Več

Tone Stanovnik, Špica, je predstavil Paket solidarnosti, v katerem so brezplačna orodja za evidenco delovnega časa in upravljanje časa po projektih ter nalogah, in sicer z namenom optimalne organizacije dela od doma. Pregled orodij je na voljo tu.

XLAB je vzpostavil brezplačen sistem za delo od doma v času epidemije. Ponuja orodje ISL Online, ki omogoča oddaljen dostop do službenega računalnika od doma, z drugega računalnika ali mobilne naprave. Pri tem se na daljavo varno prenese le vsebina zaslona in možnost upravljanja službenega računalnika, podatki pa ostanejo na delovnem mestu. Za vklop storitve je potreben enkraten fizični dostop do službenega računalnika in registracija na spletni strani ISL Online.

Barbara Domicelj, Microsoft, ponuja Office 365 E1, vključno z orodjem Microsoft Teams. Zaradi soočanja z epidemijo, ko marsikateri tim deluje na daljavo, ponuja šest mesecev brezplačnih licenc za vse člane tima. Z orodjem Teams se lahko organizira spletne sestanke, spletne seminarje in dogodke v živo. Več na povezavi.

Cisco Systems Slovenia ponuja vsem brezplačno 90-dnevno licenco za Webex, ki omogoča delo na daljavo in poveže ekipo, sodelavce, prijatelje in družino preko različnih naprav. Licenca omogoča tudi videokonferenčne klice do 100 uporabnikov. Aplikacijo lahko naložite na povezavi. Ob tem so razširili tudi podporo s Cisco Security portfeljem (Umbrella, DUO in Cisco AnyConnect), kjer so prav tako na voljo 90-dnevne brezplačne licence.

Anka Brus, Agitavit Solutions, podjetjem, ustanovam in posameznikom nudi brezplačno svetovanje in podporo pri premagovanju težav z rabo orodij Office 365 za delo od doma. Več

Vesna Sodnik, Beseda, je pripravila prispevek "Sestanki od doma – problem ali priložnost?". Na povezavi.

Simona Špilak, BOC Institute, ponuja brezplačne coachinge o delu od doma: kako delati doma, kako najti motivacijo in kako se organizirati. Več

Andreja Jernejčič, Lin&Nil, je pripravila pregled desetih pravil za uspešno vodenje webinarja. Več

Life Learning Academia je pripravila prispevek "Napotki in usmeritve za (re)organizacijo zaradi virusa. Več

Detektivsko varnostna agencija je pripravila zbirko nasvetov o informacijski varnosti pri delu na daljavo. Več


Pravni nasveti

Odvetništvo Novak je na svoji spletni strani pripravilo razdelek, kjer se na enem mestu zbirajo pomembne in koristne informacije pravne narave, ki lahko pomagajo pri soočanju s posledicami koronavirusa. Več

Odvetniška pisarna Jadek & Pensa ažurno spremlja dogajanje na pravnem področju ter posledice, ki bi jih epidemija morebiti imela na poslovanje pravnih oseb ter druge pomembne pravne implikacije. Na svoji spletni strani objavljajo pomembne izredne ukrepe, dobre prakse in odgovore na najpogostejša vprašanja.

Inštitut za organizacijske rešitve v času epidemije ponuja brezplačno pomoč na področju delovnega prava, HR in varstva osebnih podatkov. Več

Odvetniška družba Grešak na svoji spletni strani posodablja aktualne informacije o zakonodajnih spremembah zaradi epidemije covid-19. Več

IURALL na svojem covid-19 portalu objavlja redne posodobitve pravnih informacij, pragmatične nasvete in druge novice, ki pomagajo podjetjem v času epidemije covid-19. Več

Mednarodna odvetniška pisarna Schoenherr na svojih spletnih straneh nudi celovit pregled ključnih pravnih novosti v regiji CEE in zunaj nje. Več

Odvetniška pisarna Fabiani, Petrovič, Jeraj, Rejc na svoji spletni strani pripravlja aktualne pravne vsebine, povezane z epidemijo koronavirusa. Več

Odvetniška pisarna Miro Senica in odvetniki je na svoji spletni strani pripravila posebno informativno točko, na kateri so zbrane informacije o pravnih posledicah vseh sprejetih ukrepov, predstavljene v enostavni in razumljivi obliki vprašanj in odgovorov. Več


Ostalo

Projekt Digitalna solidarnost: več slovenskih podjetij je stopilo skupaj, med drugim tudi A1Telemach, Telekom SlovenijeMBills, Delo in Rokus Klett, ter se povezalo v skupnost, ki lahko z inovativnimi rešitvami in storitvami zmanjša družbeni ter gospodarski vpliva koronavirusa. Več

Sonja Klopčič je pripravila "AEIOU voditeljstva v času korona virusa", v katerem so zbrane ključne usmeritve za vodenje sebe, tima, organizacije in skupnosti, da bomo kar najbolj optimalno prebrodili trenutno krizo. V priponki.

Urška Hartman, Value Add Games, je staršem, ki so ostali doma s svojimi otroki in želijo z njimi kakovostno preživljati čas, pripravila brezplačno print&play igro za utrjevanje poštevanke. Prenos na spletni strani podjetja.

Genis ponuja brezplačno uporabo storitve elektronskega izdajanja računov za vsaj šest mesecev. Pri registraciji mesečnega paketa vnesite kodo »SOLIDARNOST«. Več

Optius ponuja brezplačno objavo kadrovskih oglasov na portalu optius.com. Več

Kliping pripravlja dnevno zbirko objav o aktualnih dogodkih in ukrepih v povezavi s covid-19, na katero se lahko brezplačno naroči. Posebej pozorni bodo na ukrepe, ki so lahko relevantni za gospodarstvo. Naročilo je možno na povezavi.

Barbara Krajnc, Aurora Borealis, je pripravila kratek priročnik o kriznem komuniciranju. Prav tako članicam in članom ZM ponuja nasvete o kriznem upravljanju in kriznem komuniciranju. Več

Sašo Palčič, Madwise, je pripravil pregled nujnih ukrepov, ki jih morajo sprejeti podjetja na spletu v času soočanja s krizo. Več

Xnet času razglašene epidemije omogoča brezplačen dostop do poljubnega tečaja iz njihove učne spletne platforme Kompas Xnet. Več

PROFIDTP, izdajatelj revije IRT3000, je v času epidemije omogočil prost dostop do vseh spletnih številk revije. Več

Združenje svetov delavcev na svoji spletni strani spremlja dobre prakse in praktične izkušnje svetov delavcev pri delovanju v kriznih razmerah epidemije koronavirusa. Več

NYD je vzpostavil platformo za brezplačen posvet z zdravnikom na daljavo. Več

Četrta pot v času epidemije vsem poslovnim subjektom in organizacijam nudi brezplačno uro podpore pri implementaciji ali programski podpori za katerikoli kadrovski modul znotraj informacijskega sistema KADRIS 4 za učinkovito vodenje zaposlenih. Več

DOBA Fakuteta na svoji spletni strani omogoča dostop do strokovnih webinarjev različnih tematik. Več

A.B.S. Factoring je pripravil prispevek, kako biti ob izzivih krize prodajno uspešen, pri tem je potrebno biti posebno pozoren na svoje terjatve. Več

Tax-Fin-Lex omogoča desetdnevni brezplačni dostop do svojega portala. Več

NiceLabel podjetjem in drugim organizacijam, ki pomagajo v borbi proti virusu covid-19, omogoča brezplačno naročnino na najsodobnejšo programsko rešitev v javnem oblaku ter spremljajoče tehnične svetovalne storitve, z namenom čim hitrejšega označevanja in s tem posredovanja pomembnih artiklov tistim, ki jih potrebujejo. Več

AJPES bo za zmanjševanje medsebojne zadolženosti in likvidnostnih težav v gospodarstvu v naslednjih mesecih izvajal večstranski pobot 2-krat mesečno. V večstranski pobot lahko prijavijo svoje zapadle obveznosti vsi poslovni subjekti, vpisani v Poslovni register Slovenije. S sodelovanjem v pobotu si zagotovijo nedenarno zapiranje obveznosti in terjatev, kar jim bo v primeru poslabšanju razmer lahko pomagalo pri uravnavanju likvidnosti. Več

Profil je pripravil zbirko nasvetov za ohranjanje mentalnega zdravja v času soočanja s koronavirusom, ki je prinesel veliko sprememb, novih izzivov in negotovosti, ki v ljudeh vzbujajo raznorazna čustva in občutke. Več

Izkušnje, dobre prakse in stališča naših članic in članov

Medeja Lončar, Siemens Slovenija in Siemens Hrvaška

"Kriza ponuja tudi priložnost za razmislek. Slovenija mora jasno opredeliti svoje strateške usmeritve v smeri trajnosti, krožnega gospodarstva in samooskrbe. Agilno se bo potrebno prilagajati in iskati nove poslovne modele in procesi, nove dobavne verige in hitro postaviti nov vrednostni sistem. Po končani epidemiji ne bo več tako, kot je bilo."

Več

Tanja Subotić Levanič, Pivovarna Laško Union

"V Pivovarni Laško Union nadaljujemo s poslovanjem v najboljši možni, a najprej varni, meri. Tudi v teh časih sta skrb za zdravje in varnost zaposlenih naša prioriteta. Uvedli smo vrsto preventivnih ukrepov, dosledno upoštevamo smernice Nacionalnega inštituta za javno zdravje, izvajamo najvišje higienske standarde. Vsa poslovna potovanja so ustavljena, povsod tam, kjer je to le mogoče in v največji možni meri, pa je uvedeno delo od doma. Svoje sodelavce dnevno seznanjamo o stanju in razvoju dogodkov. Odprta in transparentna komunikacija je v času krize namreč ključnega pomena."

Več

Melanie Seier Larsen, Boston Consulting Group

"Najmočnejši voditelji se s kratkoročnimi izzivi spoprijemajo tako, da hitro zaščitijo svoje zaposlene, kupce, podjetja in javnost – z mislijo na okrevanje. Globalna raziskava družbe Boston Consulting Group je pokazala, da je le približno četrtina podjetij pripravljena na večji zunanji šok, kakršen je koronavirus, zato je vredno povzeti dosedanje izkušnje, ki podjetjem lahko pomagajo pri odzivu na aktualno dogajanje."

Več

Lucija Sajevec, AMZS

"Pri obveščanju ohranjamo prijateljski, pozitiven ton, sprašujemo in prisluhnemo morebitnim tegobam, željam, predlogom in jih v možni meri realiziramo. Kot kaže, glede na povratne informacije vodij in zaposlenih kot takih, je komunikacija ustrezna, razumljiva, pozitivno sprejeta. V zadnjih letih smo v AMZS gradili na zaupanju med zaposlenimi. Menimo, da se nam to vrača. Kljub težkim razmeram smo v ponedeljek normalno izvajali vse dejavnosti, zaposleni so prišli na delovno mesto, kljub vsesplošnemu strahu v javnosti. Jasno se kaže pripadnost podjetju in visoka mera solidarnosti."

Več

Lovro Peterlin, A1

"V situaciji, kot je sedanja, je ključno to, da ostanemo mirni in preudarni. Hkrati je odprta komunikacija glede situacije in vsega drugega do vseh v podjetju temelj za vzdrževanje pozitivne klime, optimizma in zavzetosti. Prav tako zaposlenim stojimo ob strani s prilagajanjem delovnih procesov na način, da lahko zagotovijo varstvo za svoje otroke, ki trenutno ne morejo hoditi v vrtec ali šolo. Nikakor pa ne smemo zanemariti celotnega ekosistema."

Več

Matej Košmrlj, NiceLabel

"Zaposlenim smo jasno sporočili, da je njihovo zdravje, obenem pa skrb za zdravje njihovih bližnjih, sodelavcev in poslovnih partnerjev na prvem mestu in naj jih ne skrbi preveč, kako bo nagrajeno njihovo delo v času izogibanja stikov z drugimi ljudmi oz. dela od doma; razumemo, da je delovnih zaradi začasnega zaprtja šol prepleten s skrbjo za njihove družine, in jih spodbujamo, da v danih razmerah naredijo toliko, kot zmorejo."

Več

Aleksander Zalaznik, Danfoss Trata

"Velika večina ljudi iz režije dela od doma. Kakšna sreča, da imamo informacijsko tehnologijo urejeno tako, da to zmore, da deluje in lahko delo teče nemoteno. Proizvodnja je večji problem, saj nimamo izbire in morajo ljudje delati v tovarni. Zato smo se pravkar lotili razdelitve zaposlenih v dve izmeni, da bi bilo v podjetju hkrati prisotnih čim manj ljudi. Iz tovarniške menze smo odnesli veliko miz, toliko, da zdaj med malico ljudje sedijo dva metra narazen. Zaprli smo tudi garderobe za zaposlene, kjer se tudi hkrati srečuje zelo veliko ljudi. Razdeljujemo tudi maske in razkužila, zaprli smo vhodna vrata podjetja, da nepovabljeni ne morejo k nam. To je tisto, kar smo do zdaj lahko naredili, da bomo čim bolj varno delali."

Več

Andrej Božič, BB Consulting

"Če podjetja v tej situaciji izkažejo resnično spoštovanje do zaposlenih in jim poskušajo v stiskah pomagati, ne samo izhajati iz kratkoročnih interesov podjetij, se razvije dober odnos, ki omogoči, da bodo tudi zaposleni pripravljeni kaj narediti za ohranitev kondicije podjetja, kar je dobra investicija za uvajanje potrebnih sprememb, ki bodo očitno nujne po izhodu iz te krize."

Več

Franci Pliberšek, MIK Celje

"Situacija, ki trenutno vlada v naši državi in po svetu, je delikatna tako za trenutno delovanje kot našo prihodnost, zato jo je potrebno vzeti skrajno resno. Podjetja moramo biti odgovorna do prihodnosti našega gospodarstva in dohodkov zaposlenih tudi po krizi z epidemijo oz. svetovno pandemijo. Zato do nadaljnjega skrbimo za ohranjanje gospodarske kondicije Slovenije in našega podjetja. Srečno in ostanite zdravi!"

Več

Aleš Trunk, Claus Møller Consulting

"S sodelavci ste v glavnem zapustili delovne prostore vašega podjetja in šli domov – zdaj morate najti odgovor na vprašanje, kaj boste naredili in kako v naslednjih šestdesetih dnevih. Pripravite se na fleksibilnost v naslednjih dveh mesecih! Verjetno pričakujete, da bo ta situacija minila v nekaj tednih, vendar je verjetno dejstvo, da bo učinkovala trajno."

Več

Geni Arh, Arhea

"Zavedamo se, da se bodo podjetja, ki v kriznih razmerah vlagajo v razvoj, lažje ponovno zagnala. Zato tudi mi vlagamo v lasten razvoj, dokler nas bodo naši naročniki podpirali. Verjamemo, da nismo edini in si želimo sodelovanja s podjetji, ki imajo toliko zagona, zalog in trenutnih 'moči', da skupaj z nami naredijo kakšen korak v smeri razvoja – v smeri razvoja trga, ponudbe in boljše izkušnje strank."

Več

Franjo Bobinac, Gorenje Hisense

Pandemija koronavriusa nas opozarja, da za nekatere izzive meje ne obstajajo in da jih je potrebno reševati celovito in na globalni ravni. Globalna je namreč ekonomija, globalne so podnebne spremembe, globalni so očitno tudi virusi.

Več

Mirko Strašek, KLS Ljubno

"Menedžment se mora v krizi ukvarjati s tem, kako pripravljeni bodo iz krize izšli, kako bodo še bolj konkurenčni, da bodo lahko pridobili nove kupce in nova naročila, izboljšali svoje učinke in se znebili pretirane odvisnosti od posojil. Za to pa se je treba zelo potruditi."

Več

Anita Hrast, IRDO

"Družbena odgovornost je pot iz krize, saj je orodje za dosego trajnostnega razvoja. Trajnostni razvoj pa pomeni, da ohranimo naravo za prihodnje generacije vsaj v tako dobri kondiciji, kot smo jo prejeli mi. Lahko jo pa seveda izboljšamo. In ta kriza je tudi priložnost za inoviranje vseh postopkov in procesov našega delovanja, predvsem pa naših odnosov eden do drugega ter do narave in družbe."

Več

Andrijana Bergant, EISEP

"V času ekonomskih in družbenih pretresov, kot smo jim priča zaradi koronavirusa, bomo težko šele vzpostavljali program korporativne integritete. A hkrati je to kritičen moment, ko je vsekakor smiselno vgraditi ojačevalce naših etičnih temeljev in stebrov. Pri tem imamo managerji in vodje kritično vlogo. Turbulentne razmere in pričujoča negotovost namreč lahko veliko ljudi, vključno z našimi sodelavci, izvajalci in poslovnimi partnerji, potisne v zgolj samo-ohranitveno delovanje."

Več

Peter Kunc, SCIENTIS

"Ne glede na velikost podjetja, število ljudi, ki jih vodimo, je sedaj čas, da ponovno preverimo poslanstvo, vizijo in vrednote, saj so to temelji vsakega podjetja, ki želi uspešno krmariti skozi negotova obdobja prihajajočih let. Le podjetje z navdušujočo vizijo, v katero verjamejo vsi zaposleni in vrednotami, ki so naravnane dolgoročno in za dobrobit vseh vpletenih, vključno z naravo, ki je osnova za naš obstoj, ima možnosti, da brez večjih težav prebrodi različne negotove situacije."

Več
Osnovne informacije in povezave do ukrepov
9268342 FillWzQ0MCwyOTIsIjYwOGNmODZjYzEiXQ

Vse dodatne informacije o virusu, preventivi in vseh ukrepih države si lahko preberete na spletnih straneh vlade in Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Vsak dan med 8. in 18. uro je na voljo tudi klicni center za informacije o koronavirusu na brezplačni telefonski številki 080 1408.

Epidemiološko situacijo v državi lahko najbolj pregledno spremljate na spletni strani COVID-19 sledilnik.