Zakaj je odvržena kravata pravo izhodišče za spremembe, ki jih prinaša digitalna transformacija 

10.8.2018
Tanja Blatnik 2018

Danes so spremembe stalnica, razlogi zanje pa različni. Največkrat govorimo o potrebni digitalizaciji podjetja, vzvod za spremembe v podjetjih pa so lahko tudi čisto preprostega značaja, kot na primer izgradnja zavedanja, da je stranka v središču vseh aktivnosti. Ko je podjetje osredotočeno na stranko, mora na ravni celotnega podjetja, predvsem pa vodstva, vzpostaviti platformo, ki usmerja zaposlene, da prepoznajo stranko in njeno nakupno pot kot del ekosistema vseh svoji poslovnih aktivnostih.

Pri uvajanju sprememb ni enotnega recepta, so pa dobre prakse. Če torej načrtujete spremembe, ki bodo preoblikovale ne zgolj organiziranost, temveč predvsem značaj družbe, medsebojno povezanost, zaupanje in odzivnost podjetja na poslovno okolje, delim z vami primer naše uspešne prakse: 

1. Prevetrite svoje vrednote - uspeh bo največji, če jih opredelite skupaj. V organizacijo in delovanje družbe jih vključite na način, da jih zaposleni ne samo razumejo, ampak tudi živijo v takšni meri, da jih zazna tudi stranka.

2. Prevetrite vsa pravila, ki vas omejujejo pri hitrem odločanju in jih odstranite ali zamenjajte z bolj fleksibilnimi. Tako boste lažje sprejeli naslednjo poslovno odločitev, ki bo zahtevala organizacijsko spremembo.

3. Pri uvajanju in komuniciranju najprej vodjem »odvežite kravate«. Novi koncepti komuniciranja, zaposlovanja in obnašanja v podjetju naj bodo vzorčni »top-down«. Postanite mentorji in usmerjajte pri iskanju rešitev.

4. Vztrajajte pri pravih spremembah, saj bo soočanje z naslednjimi toliko lažje.

Trdne temelje si je torej potrebno postaviti danes, saj bo tovrstnih izzivov v prihodnosti vedno več. Skozi svoje delo in izkušnje je vsak dan potrebno iskati nove izzive in namerno dvomiti v to, ali so naše poslovne odločitve v podjetju še v skladu s strateškimi cilji in GPS koordinatami trga.

Kako še vedno poteka naša transformacija bo z vami podelil kolega Matjaž Butara na letošnjem Managerskem kongresu. Seveda z odvrženo kravato, saj le to prinaša zadovoljstvo in tudi zvestobo.

 

Tanja Blatnik, izvršna direktorica za IT, izvajanje zavarovanj in poslovno podporo, zavarovalnica Adriatic Slovenica