Kako motivirati zaposlene med koronakrizo

27.10.2020

Tamara Valencic2
Tamara Valenčič je strokovnjakinja na področju razvoja in upravljanja talentov, organizacijskega designa in HRM-ja ter komuniciranja. Ima bogate izkušnje s povezovanjem dveh strok – HRM-ja in komunikacij, ki jih povezuje v oblikovanje in postavljanje organizacijskih kultur, ki temeljijo na učinkovitosti in vključevanju sodelavcev. Danes je samostojna svetovalka na področju HRM-ja ter dobra poznavalka visokotehnoloških okolij in specifik trga IT talentov.

Skrbni in napredni vodje smo korak pred časom in smo naučeno iz spomladanskega obdobja epidemije covida-19 že prenesli v redno prakso. Današnjo situacijo moramo vračunati v svoje redno delo, podjetja moramo voditi s stabilnim in s skoraj že predvidljivim naslednjim korakom, vedno pa moramo biti korak pred sodelavci.

Komunikacija: še več komunikacije, kjer podajamo jasne informacije (tudi finančno sliko podjetja), izkazujemo pripravljenost (predvidimo prihodnje korake) in skrb za prihodnost (ki ne sme biti več tako negotova, kot je bila marca).

Vključevanje v iskanje rešitev: skupaj vemo več in smo močnejši, zato organizirajmo več viharjenja možganov tudi s strokovnimi sodelavci (ne zgolj s srednjim managementom).

Organizacija in usklajevanje: delo od doma ni več neznanka, organizirani smo in imamo protokole za nemoteno delo, poznamo pravila, usmeritve in pričakovanja.

Počutje in razumevanje: prešli smo zgolj vprašanje "Kako si?", ki je še vedno zelo pomembno; danes moramo predvideti stiske jutrišnjega dne in sodelavca vprašati "Boš prihodnji teden zmogel napore šolanja na daljavo in kako ti lahko pridem naproti?".

Zdrav duh v zdravem telesu: spodbujajmo pozitivni duh in optimizem, spodbujajmo skrb za telo in dobro počutje, bodimo vzor tudi pri branju in izobraževanju (morda predsednik uprave v internem blogu svojim sodelavcem enkrat tedensko opiše, kaj je počel in katere knjige je prebral v prostem času).

Sproščenost in zabava: bliža se prednovoletni čas, zato ne pozabite na duh praznovanj in daril ter lepih želja tudi virtualno.

Družbena odgovornost: poskrbimo, da podjetje pomaga najšibkejšim, morda starostnikom ali zdravstvenemu osebju; k sodelovanju povabimo sodelavce.

Prepoznavanje uspehov in izjemnih dosežkov ob koncu leta: letos niso zgolj poslovni in finančni, nagradimo sodelavce, ki so naredili korak naprej v osebnem razvoju, nagradimo človečnost in skrb za ekipo. Izpostavimo in pohvalimo ter se zahvalimo tudi sodelavcem, ki so bili recimo v kriznem štabu, odgovornim za uveljavljanje izrednih ukrepov in dogodkov, zahvalimo se receptorju, ki meri temperaturo, in dostavljalcu, ki je bil ves čas izpostavljen nevarnosti na terenu.

Tamara Valenčič je strokovnjakinja na področju razvoja in upravljanja talentov, organizacijskega designa in HRM-ja ter komuniciranja.
Bo tudi gostja e-klepeta MQ znanje: Obvladovanje stresa in skrb za zdravje, ki ga pripravljamo 3. novembra. Več o dogodku in prijave