Michal Maco o samozavesti: Egoizem, naivnost in neuspeh – pot do uspešnega podjetja

19.1.2024

dr. Michal Maco direktor podjetja Corwin Slovenija 3 nova
Michal Maco, finalist izbora mladi manager 2023: »Velikokrat sem imel priložnost spoznati strokovnjake, ki spreminjajo panogo in so nedvomno genialni. Ugotovil sem, da jim je skupno to, da si nikoli niso delali preglavic z neštetimi načini, kako bi lahko njihove inovacije propadle. Osredotočeni so bili samo na pot, ki lahko uspe. Ker so instinktivno ali razumsko vedeli, da je to pot, po kateri želijo hoditi, da je to pot njihovega življenja.«

Prevelika samozavest, zlasti v kombinaciji z mladostjo, je v naši družbi pogosto obravnavana kot znak neizkušenosti, infantilnosti in neizbežnega trka z realnostjo. A ko človek doseže uspeh, je za samozavest prepozno. Pravi uspeh se namreč začne, ko nimaš ničesar, ko ti ne uspeva, a si absolutno odločen, da ne boš obupal nad svojimi cilji.

Postavi si cilj in si zanj prizadevaj
Ko posameznik zaganja podjetje ali se podaja v dejavnost, v kateri še nima veliko izkušenj, je težko biti samozavesten. Zelo težko (nekateri bi temu rekli celo arogantno) je biti majhen ali zelo majhen in imeti velike ambicije. Tako velike, da te celo presegajo. Pa vendar: v praksi sem ugotovil, da je prav samozavest ključna pri določanju, kdo bo postal vodilni na trgu.

Eden od glavnih razlogov, zakaj sem se pred osmimi leti, ko je bilo to le majhno lokalno podjetje, pridružil Corwinu, niso bili veliki dosežki. Teh je bilo takrat malo. Ni šlo za izjemno plačo, velik vpliv ali kaj podobnega. Na nek način je bil ključni razlog odločna samozavest majhne skupine ljudi, da postanejo gonilna sila pozitivnih sprememb v eni največjih industrijskih panog v državi.

Ne pripravljajte se na neuspeh
Če bi bil naš cilj le zaslužiti, ne bi nikoli sprejeli odločitve, zaradi katere izstopamo. To je naredilo naše podjetje edinstveno. Da smo vključili zelene strehe, ki se jih pogosto dojema kot dodatni strošek, ali da smo se osredotočili na trajnost, ki je še pred kratkim veljala le za trik, zdaj pa je standard. Ko so v veljavo začele stopati zakonodajne norme in so se v javnosti pojavile zahteve po zeleni reformi, je Corwin že bil ustvarjalec trendov na področju trajnostnega razvoja.

Naučite se delati napake
Samozavest ne pomeni zavračati napake, ki jo naredimo, temveč, da jo sprejmemo in razumemo kot pozitivno stvar. Le s pomočjo napak se lahko naučimo biti boljši. Dejstvo je, da v večini današnjih zgodb o uspehu ne gre za prvi poskus vpisa v zgodovino. So le najnovejši poskusi v nizu neuspehov, stečajev in napak, ki so neizkušene spremenili v izkušene veterane na svojem področju. In edina, ki jih je vodila skozi napake, je bila samozavest. Ne slepo, temveč osredotočeno in odločno, za dosego cilja.

Čeprav najverjetneje nisem naslednji Tesla, Einstein ali Plečnik, mi je v vsakodnevnem poslovnem ‘boju’ uspelo ostati na nogah. Velikokrat sem imel priložnost spoznati strokovnjake, ki spreminjajo panogo in so nedvomno genialni. Ugotovil sem, da jim je skupno to, da si nikoli niso delali preglavic z neštetimi načini, kako bi lahko njihove inovacije propadle. Osredotočeni so bili samo na pot, ki lahko uspe. Ker so instinktivno ali razumsko vedeli, da je to pot, po kateri želijo hoditi, da je to pot njihovega življenja. Čeprav so na njej neštetokrat padli, jim je z naučeno samozavestjo uspelo uvesti resnične pozitivne spremembe.

 

Michal Maco iz podjetja Corwin